5 lucruri pe care să nu le faci niciodată înainte de a merge la culcare
5 lucruri pe care să nu le faci niciodată înainte de a merge la culcare

5 lucruri pe care să nu le faci niciodată înainte de a merge la culcare



Trezirea veselă, o stare de spirit proaspătă și energică începe cu ritualurile de seară potrivite. Dacă până acum nu ai avut o rutină înainte de a merge la culcare, atunci este timpul să o inaugurezi. Iată cele mai bune sfaturi!

Faptul că dimineaţa te trezeşti agilă, odihnită şi într-o dispoziţie bună, depinde foarte des de modul în care ți-ai petrecut seara precedentă. Dacă dimineața te simți adesea morocănoasă, obosită și împrăștiată, poate că ar trebui să eviți următoarele 5 lucruri înainte de a merge la culcare.

Iată câteva lucruri pe care nu trebuie să le faci spre sfârșitul zilei, deoarece acestea pot avea un efect negativ asupra calității somnului și pot tulbura odihna calmă și liniștită.


1. Cină copioasă

Probabil că nu pentru prima dată auzi că nu se recomandă să mănânci după șase-șapte seara. Nu întâmplător. Dacă înainte de a merge la culcare consumi cantități mari de alimente sau greu de digerat, vei ajunge să-i dai stomacului „de lucru” chiar atunci când dorește să se odihnească. În timpul nopții, asemenea întregului corp și sistemul digestiv intră în perioada de regenerare, ceea ce înseamnă că alimentele de digerat nu pot fi procesate la fel de repede ca și în timpul zilei. Coșmarurile, somnul agitat, întrerupt de treziri repetate, sunt rezultatul faptului că ai stomacul plin noaptea. Așadar îți sugerez ca, dacă se poate, să lași un interval de 2-3 ore între culcare și ultima masă. Cel mai bine este să ai la cină doar o salată ușoară, eventual un iaurt vegan mic, semințe și ceai de plante fără cofeină.


2. Prea mult ecran

Dintre toate obiceiurile, acesta este poate cel mai dificil de eliminat. Diferitele gadgeturi: smartphonurile, monitoarele și ecranele de televiziune emit o lumină puternică, vie, pe care ochii noștri o captează și o interpretează ca fiind lumina soarelui, ceea ce tulbură bioritmul nostru natural. Corpul uman este un „instrument” sensibil care convertește perioadele active și pasive în funcție de informațiile din lumea exterioară. Din moment ce a devenit parte din viața noastră modernă că noaptea creăm lumina diurnă acasă și înotăm în lumina lămpilor și a monitoarelor până în momentul când mergem la culcare, nu e de mirare că atunci când oprim brusc sursele de lumină, nu putem adormi. Organismul nostru are nevoie de penumbră pentru a începe să producă melatonină, care este o substanță responsabilă pentru apariția senzației de somn, ce indică organismului că este seară și este timpul să mergem la culcare. Dacă dorești să fii într-adevăr somnoros la culcare, este important ca, cu cel puțin o oră înainte de culcare să nu te expui luminii monitoarelor și a lămpilor. Ascultă muzică, aprinde lumânări parfumate, relaxează-te cu difuzarea uleiului esențial de lavandă Manna, astfel răsfățându-ți simțurile, te poți cufunda în somn într-un mod natural.


3. Arome puternice

Aromele naturale, blânde, pot avea un efect pozitiv asupra stării tale de spirit și te pot facilita relaxarea, dar chiar înainte de a merge la culcare evită utilizarea parfumurilor puternice și stridente. Somnul presupune reducerea stimulilor lumii exterioare și se referă atât la excluderea luminii, cât și și la suprimarea miresmelor. Dacă dorești cu orice preț să simți pe pielea ta un parfum uşor, folosește una din cremele-spumă Manna sau stropește-ți fața cu apa florală de santal de la Manna.


4. Exerciții fizice intense

Nu-ți face griji dacă ai timp pentru exerciții fizice doar după muncă, la sfârșitul zilei, trebuie doar să ai grijă să nu fie făcute chiar înainte de a merge la culcare. Dacă presupunem că alergi și că este târziu, mai bine amână alergatul până dimineața, deoarece după un antrenament greu, cel mai probabil vei fi plină de energie timp de ore întregi. Seara este mai indicat să faci exerciții de întindere, relaxare, cum ar fi yoga, Thai chi sau pilates mai degrabă decât cele cardio intense.


5. Alcoolul și fumatul

Este o greșeală frecventă să crezi că este mai ușor să adormi după un vin bun. Alcoolul te poate amorți, dar împiedică somnul profund, deci relaxarea este superficială și trezirea va fi greoaie. În cazul unei cantități prea mari, este posibil să apară durerile de cap ca un efect secundar. De asemenea, fumatul nu are nici un efect bun asupra calității somnului. Nicotina stimulează organismul, deci relaxarea va fi dificilă. De asemenea, nu este o idee bună nici să bei multă apă înainte de a merge la culcare. În acest caz, te vei trezi după câteva ore și va trebui să mergi la baie, chiar și de mai multe ori pe noapte. De aceea recomand să nu bei lichide cu 1.5 ore înainte de culcare.

Ți-a plăcut acest articol? Distribuie-l către prietenii tăi ca să-l poată citi și ei

  • 3 sfaturi super-sigure pentru a-ți menține angajamentele față de noul an - blog

    3 sfaturi super-sigure pentru a-ți menține angajamentele față de Noul An

    Un nou an, angajamente noi. Din păcate, în medie, în mai puțin de două luni le încălcăm. Dar de ce și ce putem face pentru a evita acest lucru în acest an?

    Vizualizează
  • puterea momentului de acum - blog

    Puterea momentului de acum

    „Nu-ți fie frică de ziua de mâine și nu te îngrijora de trecut, pentru că acestea nu există. Întotdeauna este doar astăzi." Când am văzut pentru prima dată acest citat pe o pagină de socializare, am simțit imediat că acesta conține un adevăr imens. Citatul ne îndeamnă să trăim pentru momentul de față, să avem curajul de a fi prezenți în viața noastră, pentru că, de fapt, putem fi fericiți cu adevărat doar în prezent.

    Vizualizează
  • cele 10 efecte benefice al grapefruitului - blog

    Cele 10 efecte benefice al grapefruitului

    Grapefruitul este unul dintre cele mai deosebite fructe și cu cele mai multe efecte benefice. La ce este bun? Iată lista celor 10.

    Vizualizează

Comentarii

Te rugăm să te conectezi, pentru a comenta Te poți conecta aici

Îți răsplătim fidelitatea!

A trecut vremea bonusurilor exprimate în procente! Fiind membru al Clubului Manna, am dori să primești o atenție deosebită și mai multe beneficii. De aceea am înființat Clubul Manna, unde ai asigurată transparența ofertelor actuale.

Află mai multe